Summary①

Everything in Brisbane was new to me and my stay there gave me a lot of inspiration. I learned numerous things, including different lifestyles, diverse sense of value, various ways of life, and the hugeness of the world. They will all have great significance in my life, but by far the most impressive thing was "people". I found how wonderful people in Brisbane were mainly by interacting with students in Holland Park. Though there are countless good points, I think the following three things are especially important and will enrich our lives.

  1. Cheerfulness

  The first surprising thing in Brisbane was people's vitality. I found lots of people were both physically and mentally cheerful. I think that is because there are many places they can exercise such as parks with equipment for exercise and long running courses. My host mother was 76, but she still had much energy and sometimes worked out in a gym or walked along the river. Even though she had pain in her back, her spirit was so strong. I found Holland Park School was filled with much energy as well. Through communicating with those people, I became more energetic correspondingly. Cheerfulness is one of the most important things to live happily with others.

 2. Confidence

  I think people in Brisbane have more confidence in themselves than the Japanese. By being confident, they seem to like themselves more and live their lives as they are. I found the tendency most strongly at Holland Park. It is a very multicultural school and students' hometowns, mother tongues, and appearance were very diverse. But they looked like they were all confident in themselves, stayed the way they were, and also respected one another. They treated everyone equally including themselves. I believe confidence will allow us to show what we really are, which will bring more diversity to our lives.

 3. Initiative

  This was one of the most surprising things I found at Holland Park. Students were so active all the time! For example, everyday classes were like conversations between a teacher and students. When a teacher asked a question, they immediately answered them. I found the relationship between teachers and students was closer than in Japan because they were actively engaged in classes. And it seemed to make it easier for students to ask questions. Another thing that shows the students' initiative was the project for promoting LGBTQ. I attended the meeting and was surprised very much. Some students gathered during lunchtime and discussed how to get LGBTQ more familiar with students. They were going to bake cookies to raise funds for more promotions. I thought it was amazing. I believe people like them will lead the world and make a difference.

Through talking with people and experiencing new things a lot, I was able to learn those very important things in my life. From the beginning to the end, my time in Brisbane was full of excitement and was one of the best memories of my life. I think I could accomplish my goals of being active in learning and challenging new things, and of course, I could enjoy my stay there to the fullest every day! I am so happy to have had such a great time. I thank everyone involved with this project, and I will tell as many things I learned in Australia as possible to other students.

ブリスベンでの全てが私にとって初めての経験であり、滞在中には多くの刺激を受けました。異なるライフスタイル、多様な価値観、さまざまな生き方、そして世界の広さを学ぶことができました。これらの経験は私の人生において大きな意味を持つと思いますが、その中でも特に印象的だったのは「人々」でした。主にホーランドパークの生徒たちと交流する中で、ブリスベンの人々の素晴らしさを実感しました。数え切れないほどの良い点がありますが、その中で特に重要で、私たちの生活を豊かにすると思う3つのことをご紹介します。

1. 明るさ

最初に驚いたのは、ブリスベンの人々の活気でした。多くの人が心身ともに明るい印象を受けました。これは、公園の運動器具や長いランニングコースなど、運動ができる場所が多いことによると思います。私のホストマザーは76歳でしたが、とてもエネルギッシュで、ジムに通ったり川沿いを散歩したりしていました。腰に痛みがあるにもかかわらず、彼女の精神はとても強かったです。また、ホーランドパーク高校でも活気があふれていました。そうした人々と交流する中で、私自身も元気をもらいました。明るさは、他者と共に幸せに生きるために最も重要なものの一つだと感じます

2. 自信

ブリスベンの人々は、日本人よりも自分に自信を持っているように感じました。自信を持つことで、自分を好きになり、ありのままの自分で生きることができるようです。この傾向はホーランドパーク高校で特に強く感じました。この学校は多文化的であり、生徒たちの出身地、母語、見た目などがとても多様でした。それでも皆、自信を持ち、自分らしく生きており、お互いを尊重し合っているように見えました。彼らは自分自身を含めて、全ての人を平等に扱っていました。自信を持つことで自分らしさを発揮でき、それが私たちの生活にさらなる多様性をもたらしてくれると思います。

3. 主体性

これもホーランドパークで特に驚いた点です。生徒たちは常に積極的でした。例えば、毎日の授業は教師と生徒の対話のようなものでした。教師が質問をすると、生徒たちはすぐに答えていました。このように主体的に授業に参加しているため、教師と生徒の関係が日本よりも親密に感じられました。それによって生徒たちが質問しやすくなっているようにも見えました。また、生徒たちの主体性を示すもう一つの例がLGBTQを支援するプロジェクトでした。昼休みに生徒たちが集まり、LGBTQがより身近な存在になる方法について議論していました彼らはプロモーション活動のための資金を集めるためにクッキーを焼く計画を立てていました。その姿には大変驚きました。このような人々が世界をリードし、変化をもたらしていくのだと思いました。

こうした人々と話し、新しいことをたくさん経験することで、これらの重要なことを学ぶことができました。ブリスベンでの時間は最初から最後までワクワクするもので、私の人生の中で最高の思い出の一つとなりました。新しいことを学び、挑戦するという目標を達成できたと思いますし、毎日滞在を存分に楽しむことができました。このような素晴らしい時間を過ごせたことをとても幸せに感じています。このプロジェクトに関わった全ての方々に感謝し、オーストラリアで学んだことをできるだけ多くの生徒たちに伝えていきたいと思います。

カレンダー

2025年4月

    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30